Jak dobrze linkować naszą witrynę?

Pozycjonowanie stron internetowych to klucz do sukcesu każdej marki. Mamy dzisiaj przyjemność gościć Marka Masalskiego, freelancera z Białegostoku, który od lat zajmuje się marketingiem internetowym. Opowie nam on o korzyściach, jakie płyną z działań SEO, a konkretnie z linkowania.

W jaki sposób linkować, aby pozycjonować swoją stronę?

Budowanie sieci linków to kompleksowe działanie, dziejące się zarówno na stronie, jak i poza nią. Warto więc powierzyć to zadanie ekspertom. Na link-building składają się przede wszystkim strony zapleczowe, na których są publikowane tematyczne artykuły, zawierające naturalne odnośniki do jednej z naszych podstron. Można w tym przypadku wykupić kilka domen, które będą wartością samą w sobie, albo założyć bloga jak też forum. Najlepiej wykorzystać jednak wszystkie te możliwości. Do innych sposobów należy też wykupienie artykułu sponsorowanego na innej wysoko pozycjonowanej stronie. W ten sposób zapewnimy sobie kilka różnorodnych źródeł. Roboty Google’a chętniej indeksują strony, które są linkowane zarówno zewnętrznie jak też wewnętrznie.

Na czym dokładnie polega linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne to jeden z najlepszych, ale wciąż niedocenionych sposobów na pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki niemu możemy wzmocnić swoją domenę w SERP’ach poprzez jej optymalizację, a nie przez tworzenie stron zapleczowych. Link-building wewnętrzny polega na stworzeniu sieci powiązanych ze sobą podstron. Aby to działanie miało sens, nasza strona powinna być bogata w unikalne treści. Dlatego też zalecam zawsze stworzenie bloga tematycznego na tej samej witrynie.

W każdym wartościowym artykule, który zostanie umieszczony na stronie, warto dodać kilka naturalnych linków. Istnieją tutaj zasady, których należy przestrzegać. Po pierwsze, linki powinni występować w formie anchorów czy kotwic. Wklejenie całego adresu url nie wygląda dla nikogo zbyt dobrze. Do tego, nie warto linkować w bardzo dużej ilości na tendencyjne słowa kluczowe, albo też na frazy typu: „więcej tutaj”, „kliknij” itd. Dobrze też, aby przekierowania nie prowadziły do strony głównej serwisu, ale do innych wartościowych, unikalnych artykułów czy podstron. Dzięki takim prostym działaniom spowodujemy większy współczynnik „głębokości wizyty” przez użytkowników, a roboty Google’a uznają naszą stronę internetową za ciekawą.

Dlaczego Google’a narzuca kary za linkowanie na witryny i jak ich uniknąć?

Nowe algorytmy Google’a faktycznie zwiększyły odsetek „karanych” stron za niewłaściwe linkowanie. Jednakże to działanie na korzyść wszystkich użytkowników. Dzięki temu internet nie staje się wysypiskiem spamu, a dobry content jest coraz bardziej doceniany. Google’a narzuca kary w kilku przypadkach. Jeżeli chodzi o link-building usunięcie z wyników wyszukiwarki bądź ograniczenie widoczności ma najczęściej miejsce, kiedy używamy wszędzie takich samych linków na nisko jakościowych stronach. Wykupienie szeregu kilkunastu, tanich domen i wrzucenie na nich synomizowanych, splagiatowanych bądź niemerytorycznych tekstów zostanie szybko wychwycone przez roboty Google’a. Jest to zwykła próba pójścia na skróty, gdzie rezultat może być odwrotny do zamierzonego. Dlatego też warto poświęcić czas, a najlepiej powierzyć to zadanie profesjonaliście, który będzie znał zasady dobrego linkowania, które nie zaszkodzą witrynie. Wyprzedzając pytanie, jak tworzyć dobre linki, powiem, że trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na potrzeby użytkowników. Najważniejsze jest zadbanie o naturalność. Dobrą wskazówką jest to, że dzisiejsze algorytmy Google’a potrafią myśleć i oceniać jak człowiek. Strony internetowe powinny więc być tworzone dla zwykłych użytkowników, a nie dla robotów. To bardzo ważna zasada.

Dziękujemy za wyczerpujące odpowiedzi panie Marku. Teraz lepiej rozumiemy, na czym polega linkowanie i jak dużą rolę odgrywa przy pozycjonowaniu stron internetowych. Jak widzimy SEO to duże spektrum działań. Nic więc dziwnego, że najbezpieczniej jest powierzyć witrynę specjalistom. Dzięki temu mamy możliwość uzyskania jeszcze lepszych wyników przy użyciu odpowiednich narzędzi. Zbudowanie sieci linków zewnętrznych i wewnętrznych to prawdziwa szansa na pozyskanie nowych czytelników. Dziękujemy bardzo za poświęcony nam czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *