Nawet najlepiej zaplanowany biznes nie będzie się dobrze rozwijał, jeśli oferowane przez niego produkty/usługi nie znajdą odbiorców. Dotyczy to również biura rachunkowego i usług księgowych. Dlatego warto przemyśleć strategię i formę reklamy, która pozwoli dotrzeć do zainteresowanych klientów. Ta powinna być dopasowana do rodzaju i zakresu świadczonych usług. Jednak zdanie się wyłącznie na jedną formę reklamy może nie wystarczać. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest dywersyfikacja działań.
Reklama stanowi dźwignię handlu. Warto o tym pamiętać i dopasować sposób promowania firmy do rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku biura rachunkowego istnieje wiele możliwości docierania do klientów. Jakie na przykład?
Biuro rachunkowe działające na rynku lokalnym
Skuteczną metodą pozyskiwania nowych klientów przez biuro świadczące usługi lokalnie może być stosowanie systemu poleceń. Rekomendacje zadowolonych klientów są często jedną z najlepszych form reklamy, która przekonuje kolejnych zainteresowanych. Działa tutaj społeczny dowód słuszności, który dla wielu osób stanowi ważny czynnik decyzyjny.
Kolejnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów biura księgowego jest reklama w lokalnych mediach. To dobra strategia dla księgowych, którzy chcą zainteresować swoimi usługami klientów niekorzystających z bardziej nowoczesnych form przekazu informacji, jak internet. Reklama w lokalnej prasie, radio, czy telewizji może być wtedy nie tylko bardzo skutecznym sposobem, ale często jedyną szansą na zaistnienie w świadomości takich osób.
Działając na rynku lokalnym, można się też pokusić o roznoszenie ulotek i rozdawanie gadżetów reklamowych. Ciekawym sposobem na zaistnienie w świadomości klientów jest też reklama na samochodzie.
Biuro rachunkowe na rynku ogólnopolskim
Strategia pozyskiwania klientów będzie wyglądać nieco inaczej, jeśli biuro rachunkowe decyduje się na znacznie szerszy zakres działania i poszukuje klientów z różnych rejonów naszego kraju. Wiele form reklamy stosowanych na rynku lokalnym nie ma tutaj racji bytu. Doskonałym medium, które pozwala dotrzeć do szerokiego grona klientów, okazuje się natomiast internet.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że niektóre z opisanych tutaj metod doskonale sprawdzają się przy usługach świadczonych na szeroką skalę, ale mogą też znaleźć zastosowanie na rynku lokalnym. Powinny być zatem brane pod uwagę także przez biura księgowe o mniejszym zasięgu.
Na szukanie klientów wśród szerokiego grona odbiorców pozwala odpowiednio stargetowana reklama Google Ads oraz wizytówka na mapie Google. Swoje szanse na rozwój działalności biuro księgowe może jeszcze bardziej zwiększyć, jeśli zdecyduje się na prowadzenie własnej witryny internetowej, na której zostaną opisane świadczone usługi, profil doświadczonych pracowników oraz rekomendacje zadowolonych klientów. Witryna, by pojawić się w wynikach wyszukiwania na zadawane przez klientów pytania, powinna być odpowiednio zoptymalizowana i wypozycjonowana.
Wizytówkę biura księgowego można umieścić również na specjalnie stworzonych do tego celu witrynach. Przykładem są UslugiKsiegowe.pl, gdzie można opisać rodzaj świadczonych usług, wskazać dane teleadresowe biura i zamieścić link do własnej strony internetowej.
Opisane tutaj metody to tylko namiastka działań, jakie może podejmować biuro rachunkowe w celu dotarcia do klientów. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej. Reklamy banerowe, nagrywanie podcastów, aktywność w social media, udostępnianie darmowych materiałów o treści merytorycznej – możliwości jest naprawdę wiele. Wystarczy dopasować je do swoich potrzeb.